Monday, December 6, 2010

le 4000


Assalamualaikum..
cam bese..pembuka bicare..
da 2 mnggu blog aku ni dtgglakn..
bz dgn seminggu program di Jengka 7
dan mggu ni plak bz dgn persiapn majlisku ..
n bz melayan ank2 sedare ku yg da pulng ke kg..

ok...
back to da title aku mlm ni...
Le 4000
mesti kawn2 yg blajar selain dr uiam xtau ape benda alah ni..
ni lah subjek required tuk seme student uia tuk grade
...aku da mik sem lepas..
subjek ni bg aku agak la mencabar coz bnyak wat kijo..
cam tesis la..fening aku..
tp bg yg teror cam kera...hik3
subjek ni kacang jer..hahha

dpendekakan cerita...
aku harap2 lulus jela sbjek ni...
lg 12 markah la nk lulus..
rendah giler kan carry mark aku?hahha
pastu plak mase final xsempat buat..
lg la gelabah aku..kalo xlulus buatnya tambh sem la aku..huhuh
yg lawaknya...
time final aritu..
aku n rumite2 aku yg cun da plan nk kuo..
saje2 kua mkn smbil clebrate rumite aku yg da bis blaja..
degn perasaan yg gelabah ,cuak,sedeh,hampa tahap cipan..
aku melngkah kuo dr dewan pekse...
sampai kat bilik plak melalak..
riuh aku xLey jawab LE4000
org len siap2 nk kuo..aku ni duk tensen ..
pastu aku wat2 la cool..padahal dlm ati n otak ni berpusing je c- for le4000
takot aku wes...
paling teruk pom selama aku blaja kat uia ade satu je subjek yg dpt c+
tu pom mmng xmint lngsung sbjek tu...

tup3 arini teringt plak final result kuoo...
aku pom wat dek je..konon redha la dpt wape pom..
skali tgk lam list xde c+ or c-..
lege cikit..
then mate aku pom mncari LE4000
ALHAMDULILLAH DPT B....
mcm aku xlayak je dpt b..
final hentam je kot..
tp bila aku pk blik...
maybe tuhan bg ganjaran ni tuk bls ape2 kbaikan yg aku buat..
ataupom sebgai ujian pade aku..
bersyukur ke x..
sampai menitis airmataku..
betapa besarnya rezki yg tuhan bg..
sapalah aku ya tuhan tuk dpt begini,.,,
aku malu pade diriku yg terlalu lalai..
ampunkan aku ya Rabb..

moga ini bg pngajaran kat aku..
muhasabah blik care aku blaja sem lepas..
ape yg aku amlkn sampai tuhan bg ganjaran sebgn..

tuhan..
dosaku melambung tggi..
tp rahmatmu xbertepi..
selangkah ku rapat padamu..
beribu lngkah kau dekat padaku..


2 comments:

  1. Tahniah...setiap kesusahan pasti akn di balas dgn kejayaan..sentiasa bersyukur dgn apa yg kita kecapi...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum sis, nak tanya susah tak subjek ni? Bukan apa, saya masih ragu ragu nak amik one year or two year foundation. Sebab lecturer cakap subjek ni yang selalunya tough hehe

    ReplyDelete