Monday, November 15, 2010

ALHAMDULILAH..SYUKRAN JAZILAN YA RABB.


Assalamualaikum
dear blog....
dah lame xmenjenguk kamu..
dek kerana bzy dgn khidupn seharian..
arini 15/11/2010
aku dah berada dkampung..
dah habis exam tuk sem ke 7..
tggl lg satu sem terakhir depan..
seronokkk..sronok sngt2..
tp yg paling sronok..
insyaallah..b4 grade aku dh tukr status jd isteri..

step foward to new phase..
arap ini yg terbaik tuk aku..
memng ini yg terbaik..
ye yg TERBAIK!
bosan2 kat umah..
ape lg duk mengira ari la..
menuju cinta..kik3
dalm keadaan yg epy..
sebenarnya..sngt bnyak dugaan tuk dpt ketengn sebegini..
aku dah bnyk kali menjadi org yg xtetap pndirian..
bnyak plan yg kejab jadi,kejab x jd..
sape kawn2 yg dekat ngn aku tu..die tahu lah..haha
susahnya nk wat keputusan nak kawen..
cam2 duk pikir...
~xpuas bujangla..
~t kalo tunang xde org nk ngort la
p/s-padahl xdok org nk ngort pom aku..pas tung ni la ramai yg ushar2 adoii)
~takot xdpt keje kalo kawen dulu
~takot xdpt nk enjoy dgn duit gaji
~bimbng xdpt nk tumpu blajo
dan..mcm2 la kebmbngn yg mnyebbkan 3 kali plan nk tung xjd!
last2 10 april 2010 aku diikat oleh seorg jejaka yang terlalu baik tuk aku.
tu pun selepas buat solat hajat tiap2 mlm..baru rase teng dgn kptusan sendr..
hinggalah ari ini..lg 72 ari nk kawen..kui2
konon nk tung setahun..ambik ko..xsampai setahun aku dah gatai nk kawen
tp alhamdulillah..
dua belah pihak sangt suka..sebb nk perawalkan kawen..bkn tgguh..
ape yg nk dkongsi dcn..mmng ajaib..bg aku la..
seme kerungsingn aku b4 tung da terjawab..
blaja makin ok..
keje insyaallah rezki pas kawen..
xkijo dulu tuk beberapa bulan pom ok..lajoo mask n uruskan umah tgge dulu..
xpuas bujang??oh no..maksudnya xpuas tambah dosa la jawbnya..
sebenarnya keraguan itu dtg dr bisikan syaitan yg xsuka tgk umat Muhammad berkluarga
tambah la umat islam..syaitan mane suka..
sbb tula mcm2 yg aku pk..
padahal lg seng kot pas kawen t insyaallah..
blaja ade berkat suami..
mkan minom ,umah,pkaian..n seme2 suami yg tggung..so no ptptn..dapt ptpn yg free lg..haha
aku suka..aku bahgia..aku aman..aku tenang..
alhamdulillah...
aku sng bertuah..dpt bakal suami yg baik..
die slalu ke masjid..
dating ngn aku slau aku kena marah kalo nk mkn b4 benti solat..
wlaupom datim xelok..
atleast die slalu ingtkan aku solat..
die sngt hormat org tuanya..
baik ngn org tua..
baik ngn adik bradik..
aku terharu ..
aku bertuah kerana aku bknlah insan yg baik sngt..
ade org cakp..prangai mase b4 kawen jauh beza dr pas kawen..
so jgn cepat judge sumone b4 hidop bersame..
tp....bg aku seme org ade kelebihn n kkurangn..jgn sbb itu kita xkawen
jgn sbb itu kita biarkan dr kita berdosa sbb berkapel..
aku pom ade kkurangn..
masakan laut itu tenang sepanjang mase
masakan cuaca panas sepanjng tahun..??
yg penting..
bg aku..masalah yg akn dtg pas kawen t jgn mudah melatah
seme org ade masalah..atas kita je nk handle camne..
aku xsabar nk mulakan hidup baru..
nak dapt family baru..
alhamdulillah..
family nya cukup baik..
mak ayah nya baikkkk..baik sngt2..

barulah aku nampak hikmahnya..
rupa2nya..Allah kurniakan aku bkl mak n bapa mertua yg sng baik..
yg boleh mnggantikan kedua arwah ibu bapaku..
sejak umo 9 tahun aku dah khlngn ksh syg seorg ibu..
umurku 14 tahun..ayah pergi...
tp aku tabah..aku redha..
aku syukur..tuhan lebih sygkn dorang..al-fatihah..
inilah hikmah..
bukan mudah nk dpt mak n bapa mertua yg anggp kita cam ank sndr..
ALHAMDULILLAH......





2 comments: