Saturday, August 28, 2010

SuKaRnYa "MeMbErI"

Assalamualaikum..
salam petang..
Ramadhan Al-mubarak..
urm........ape agaknya ni dkongsi ptg ni yea..

"MEMBERI"
mengajar aku erti kesabaran
memberi aku makna pengorbanan
mendidik aku supaya tabah..
mengalah dalam apa jua situasi......

sesuatu yg perit bg aku pada mulanya..
kenapa????sebab aku adlh seorg yg "menerima"

"MENERIMA"
mendpt kasih sayang yg secukupnya
mendpt segala kemahuan
mengajar aku mnjadi seorg yg manje..
selalu ingin disuap..
akhirnya...?
aku sendr yg mnderita..
kerana kurg nya erti kesusahan n pengorbnn selama ni..
tp...
aku bersyukur..
sngt bersyukur..
kerana Allah..
menemukan aku dgn org yg penuh dgn jiwa motivasi..
famili..sahabat...lecture2...dan..
Insyaallah..bakal suami ku..
Alhamdulillah.....

KENAPA AKU MESTI BERUBAH KEPADA SEORG "PEMBERI"????
untuk buat org dsekelilingku tenang...senang..selesa..
untuk memahami dah ajar diriku masuk ke dunia org lain..
fikir perasaan org lain..
paham keadaan org lain..
dan yg penting
belajar tuk terima org seadaanya..

KETAHUILAH...
TANGAN YANG "MEMBERI" LEBIH BAIK DR "MENERIMA"..



No comments:

Post a Comment