Friday, November 19, 2010

~~aku suka aku bahgia~~

assalamualaikum..
dah 3 ari xbukak blog..
besela bzy beraye..
raye aji ni lg meriah dr raye puase yg lepas..
sebabnya aku ni tiap2 ari pegi majlis org kawen
bukan sedare or kawn aku pom yg kawen..
tp sedare tunang aku..
bakal mak mertua aku la yg nk aku ikot..
aku pom sgan gak..
tp bila pk dah xde kijo kat umah..
ape salaahnya aku ngikot family tung aku g kenduri..kui2
bakl mak mertau aku tu nak kemane mest nk aku ikot..
kate nya best jaln2 ngn aku..
alhamdulillah..sejuk ati aku..haha
bak kate tung aku bakal menntu kesayangn..haha
insyaAllah..org da baik ngn kita..kita pom baik la jgk...

yg paling syoknya mase ari raye pertama..
cam bese..mesti bnyk daging...
aku pulak djemput tuk lunch drumah tung aku..
terawl plak aku pegi umh tung aku..
akibatnya kena la tolong mask2..
kekok jgak ..tp aku wat cam bese je..
lgpom sup tulng je..aku dah bese ngn sup2 ni..senang..
nasiba baik xde menu santan2 ari tu..butanya failed la aku main2 santan ni..
sngt seronok...family nya sngt meriah..
n ape lagi aku pulak bnyak le kena "basuh"deq bkl abg ipar aku..
merah muka aku..hahah
tp yg tu xleyy citer..confidential..haha

ari raye kedua kitaorg pegi la majlis ksukuran bkl biras aku kt kg die..
makn2 lgi..ari2 daging..
tp mmng best..bkl biras aku tu mmng tror mask..
ptg tu kitaorg pg majlis pertunangn sepupu kpd tung aku..
meriah jgk la..tp aku tgk yg pmpuan tu xnerves pom cam time aku tung dulu
aku sampai terketor2 tangn tadah doa,,
ape x nya ramai gila yg dtg...24 buah kereta..cam mjlis kawen da.
mase kat mjlis tu teringt kengn aku mase mjlis tung aku..
sampai xsedar aku tersenyum sorg2..koyal betuiii.

td plak aku n tunang aku keluar..tuk beli tket aku ke uia sok..huhhuhu
pastu pg ushar2 umah yg ktaorg akn duduk pas kawen t..
insyaallah lam bulan 3 t akn masuk umah baru..
seronoknya..aku ade umh sendr..
manage family sndr..
jage suami..pakainya..makannya..kshatannya..
xdpt kugambarkan...bahgianya..
ishhhh..koyal lagi..hahha

dan esokya aku kan berngkat ke uia...
sengaja aku attend program bakti siswa ni..
almaklomla kalo dukkat umah tetiap ari kua ngn tunang..
xelok sebenarnya..wlaupom kami sebulan sekali jmpe..
dan bermulalah lagi saat rindu merindu..cewah2 hahah

ade sesetengh org kate..
saat bahgia kentut pom wangi..
tp itulah hakikatnya..
seme org cam tu..
xname perhubungn kalo xde manis n pahit..
yg manis jadikan kenangn..
yg pahit jdkan pengalamn tuk mmatangkan dr kita...
sekian...


No comments:

Post a Comment