Tuesday, November 16, 2010

EiD AdhA

ALLAHUAKBAR3...
menitis air mate ..
dikala senjaa begini..
sayu suaraa aazan yg mendayu...

ALLAHUAKBAR3
semua umat islam ..
menyambut dgn perasaan yg penuh dgn pengorbanan..
yg kaya berharta..tumbangkan haiwan..tanda pengorbanan..
yang miskin...menadah tangn...bersyukur menerima rezki dr ALLAH..
BETAPA ADILNYA...
kaya atau miskin..
saling bergantungn antara satu sama lain..
kalau tiada si miskin..manakn si kaya dpt pahla sedekah?
kalau tiada si kaya..manakan si miskin dpt merasa nikmat rezki dr tuhan..
itula dia..saling bergantung antr satu sama lain..

bermadah2 plak aku ni..

yg aku nk story kat cn ptg ni pasl aku ni..
moody jew ...esok nk raye..
aku sedey la..
akak2 abng aku xblik...
tp anggp jelah ni pengorbanan aku..
beraye kat kg..
tp cam beraye sorg diri...huhuhu
sabar2....

td ptg semase perjlnn blik ke rumah..
eppy plak aku rase tgk umah2 kat kg..
halamn dorg penuh dgn kreta..
tu tandanya seme ank2 dorg blik kg tuk beraye..
tp kali ni halamn umah aku kosong..
uwaaaaaaaaa..sop3..
sedang mengelamun lam kreta n menitis gak air mate..
tunang aku kat sebelah..tegur aku..
suh aku bersabar..
dia paham kot perasaan aku..
ank bongsu..akak2 abg2 da kawen..tggl aku sorg je..
die sedapkn ati aku..katenya dah xlame...
insyaallah tahun depan kami beraye bersama...
aku pom senyum sedikit..lamunan aku td bertukar..
bertukar scene..
~ade umah sndiri..
~masak tuk dpagi raye..
~siapkan ank2 n suami..kik3-xley bla da ade ank kot..kui3
~g smayg raye ngn suami...
~bersalamn dgn mak n bapak mertua..hihih
panjg gak la lamunan aku..
mmng aku suka koyal..
xsabarnya nk bina hidup baru...
Ya Allah
Permudahkanlah urusan kami.

No comments:

Post a Comment