Tuesday, January 4, 2011

DiA yG Ku sAyaNg...~~@













Salam semua...
pas lunch td..tetiba plak terase nk mnjenguk blog ni..
mencoretkan sedikit perihal mood aku arini...
ari ni rase cam pinky jew...
sejuk2 gt..suasana romantik n jiwang..
same la ngn mood aku skrg...
bkn skrg jew..sokmo kot..asyik koyal..kui3

tiba2 teringat kat tunang...
rase cam dah lame xjumpa...
dah lame xkol..(padahal br je kol td)
rindu sangt...
bila rindu cam gn..
mulalah teringt zaman mula2 kenal dulu...
cecece..ni mcam mngulit kenangn silam plak..
yelah..silam la..dah 8 tahun kot ....
..................................................................................................

aku kenal di ni mase lpas PMR exam..
tau2je lah pas exam..enjoy habis kot..
eh.eh..bukan aku kenal die la..
die yg kenl aku dulu..
sbb dia yg mngurat aku tau..hahaha~~please la..
dulu2 aku ni slalu la main2 x kt depan umah..main bad ng abg aku..
kadg2 sapu sampah kat halamn umah..kira rajin jgk la aku kan..kui3
mcm mane ley jumpa die ni???
oh..die ni lah mat rempit yg slalu dtg depan umah aku konon nk jupe kazen aku..
tp mate nye duk jeling2 kat aku.
marah tol rase..bawak moto honda ade hati nk ngorat aku..kui3
slalu kan kalo die ni lalu depan umah aku ..
cepat2 aku berlari masuk umah..
konon xsuka la..mmng aku xsuka coz aku br 15 tahun..
takot la kawn ngn budak 19 tahun ni..da kije..jiwa lain ..(konon)
dah penat kot die ushar aku..last2 ade lah satu ari aku terangkt tel..
suare laki nk cakp ngn aku..
time tu mood aku baik punya..
layan lah jgak..hahha
bukan seng nk ade org laki nk kol tuuu..hik3
tanye punyer tanye..rupe2nya kazen aku yg bongok tu bg no tel aku kt die..
nak marah aku..(tp lam ati suke gak..coz bkn aku yg gedik2 bg sndr)
mase tu lame jagk la ktorg ni berhbng melalui tel..sampai la aku tgkatn 5..
mase tu pom duk asrama.
.kalo ckp tel pom bila aku blik umah la..2 mnggu skali..
mcm tau2 je bila aku blik..mlm jumaat tu mesti die kol..
dulu2 gayut pakai tel umah je..
die plak kat public phone la..
mase tu kira lam proses suai kenal je..
ckap pom bukan jiwang2..die ni lawak..bnyak buat aku suke je..
coz tu kot aku suka ckp ngn die..
mse tu pom aku xla pk nk mik die jd bf aku..
ingt cam kawn2 je..lgpom aku ngh spm time tu..
aku plak x la expect nk couple ngn bdak kg..(poyo..)
aku nk budak yg blaja kat u..
tp besela kan..yg kita xnk tu baik tuk kita kot..
lgpom bila dpk skrg..
die lg bagus untuk aku jk nk bndingkn dgn character llaki yg aku nk..
mmg totally dff wif my taste...
tp dgn hanye satu je kelebihan yg die ade..
dpt mnygkir charcterstic yg aku demand tu..
ape xnya..ade je cikgu yg ensem nk couple ngan aku..
tp aku xrase lah ape yg aku rase kat die bila dgn cikgu tu..
tp cikgu tu baik dah..ensem lagi..kuoo u plak tu..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

haaa..cita sal cikgu ni pom best..
die nk kawn satu u ngn abg aku..
abg aku xsuka aku kwn dgn tunang aku dulu..
pastu die rekemen la cikgu ni kat aku..
aku dah cuba nk kawn ...tp cikgu ni pelik laa..
penyegan sangt..xhappening..skima..haha(jahat aku)
tp aku percaye,die akn dpt gurl yg lg baik dr aku..coz die baik..
skrg die da kawen..isteri die pom cam ala2 skema gak la..
sweet couple...seswai sngt..
.....................................................................................................................

kembali pade crita td...
pas je SPM..
result aku pom baik..
tp xdpt masuk u..
waktu tu sngt sedey...
hampe..
punah harapan..
mase dpt result SPM..
aku da berangn nk g U..
kawn dgn bdak2 U..
n aku sedikit la ignore die ni..
konon mls la nk kawn dgn bdak kg dah..
nk cari yg better..ade mase depan..(jahat x aku..)
last2 xdpt masuk U..
aku sedey sngt..
n tempt mngadu nya..kat die la..(ade mcm bunyi ambik ksmpatn kan..)

mase tu kami contact lg....
aku pom sambung STPM kat sek berasrama penuh SMAZA
mase tu dah advance..pkai hp...
die pom beli hp gak..
sejak dr tu..die dekat je ngn aku..
segala hal kongsi ngn die...
n suatu hari..die approach aku..
nk ku jg gf die....
nk tggu aku bis blaja..
but i gv him condtion.....
u want to know guys????
1-stop smoking
2- improve ur life wif get better job..

aku pom xtau nape tu je syarat nya..
patutnya aku bg la syarat pasal2 agama cikitkan..
tp selama aku kenal die takat ari tu..
bab2 agama die lg teror dr aku...
maybe asuhan kluarga kot...
so aku xbnyak songeh la pasal tu..
aku tau die lg expert dr aku...

lepas je habis STPM..
dalm 2 tahun gak la kami berhubung mlalui alt canggih HP ni..kui3
mase tggu result STPM..
barulah aku berjinak2 dgn DATING ni..
b4 xpernah dating..
maybe aku rase aku dah cukup dewase kot mase tu..
dah 19..padahal umur bukan pngukur kpd keizinan nak dting ni..
mmng xboleh sape2 pom kan..kui3..
tp mula2 dating tu aku ajak la teman..kui3
sepupu aku la jadi mangsa..

ni lah sepupu aku a.k.a peneman aku g datg dulu
mase tu plak..family da dapt kesan
aku ni ade berkapel.
die plak pernah je dtg beraye kat umah...tp ramai2 la..
seme kakak2 aku xkasi..
mcm2 la alasan..
die pom sedey je...
selang setengah tahun..
kami still ok..
die pom mase tu da ade keje baru...
gaji pom ok..
tp kerja ngn org la..
mase tu da dpt pakai kete ..
NI LA KETE FIRST YG DIE PAKAI....


n yg syokk nya time tu..
aku dah dpt tawaran masuk ke UIA..
SYOKK TU..
Die pom dah stop 100`% smoking..
aku plak mase tu pk la..
hati dah sayang..even i manage to have better but hati ni..
sape yg tau kan..

mase tu sedeyyy...dah berjauhan lah konon..
die pom lg sedey..bmbng aku ni jupe laki lain kat uia(padhl xde org nk pom ..huhu)
b4 naik ke uia..
semnngu b4 tu..ktorg jumpa...
then mase tu dia bg aku sebentuk cncin emas..
tanda die setia tggu aku..
ohh..tragis...hahaha
aku ape lg..syokkla..
walaupom dpt tentangn dr kuarga...
kuarga marah mik harta org...
tp besela..family..marah kejab je..
bukan ape..aku tau kakk2 aku takot aku mainkan ati ank org..
dorg bmbng aku jupe yg better n leave dis one..
how came??
tp kalo aku kakak time tu aku pom pk cam tu..
.......................................................................................................................
bila dah masuk u..
aku dah ade mase dpan...
dan die pom mula pk kan mase depan die..
die buat lag improvement lam hdop die..
kami same2 bncang n then decide nk bukak bznss sndr..
mau jadi bos plak...
sampai bila nk keje ngn org kan..

plan punya plan..
ktorg same2 pegi buat lesen niaga..
teringt mase tu..
aku yg isi borg..n ktorg same2 sesat nk cr pejabat nk buat lesen niaga..
PERNAIGAAN KAMI..
MSR UNGGUL TRADING..
(mohg sabri rozilayati..kui3)
mase tu tahun 2008...
pas buat je lesen....
die wat proposal tuk beli lori 5 tan..
yg berharga 100 k above..
beli lori buknlah semudah beli kereta..
mcm2 nak..
pening lah nk citer,...

dsebbkan die baru je nk bukak niaga persendrian..
agak lame lah proposal tu nk d approve..
hngga setahun menunggu,,
aku dah fedup..
putus asa da..
nampak gaye slamenyalah nk kena keje ngn org..
last2 berkat kesabarn..dapt la ,lori...
tu pom naik turun bank sokmo..

so die dah mula start berniaga dgn berbekalkan pnglamn mase keje dulu2..
alhamdulillah..murah sngt rezki...
kami buat niaga ape ye???

die skrag da jd supplier mineral water..duth lady..n minuman lainn2..
semua sekolh lam 4 daerah..marang..k.ternggnu..hlu.trg..n dungun..adalah custmer kitorg,,
mula2 niaga sngt bz...
kuoo pagi blik ptg.. .
kesian aku tgk..
sedey..kijo yg sangt berat...
tp rezki yg halal...
tp berbaloi la...
gaji pom ley cover gaji 3 org guru pas tolak tambah bahagi dart untg bersih...
dah ade 2 org pekerjaa...dah ade stor sndr...
xsampai setengh tahun berniaga...
kai buat kputusan tuk ambik kreta..
aku berkenn sngt ALZA..
die plak sngt sayg kat wira die tu..
tp sampai bila nk paki kete sporty..
bunyi engin yg bising...
aku xsuka..
then kitrg decide nak mik kete ni...
.....................................
len cikit pakai mpv malaysia ni..
ley muat ramai..
time dating..
seme keturunan nk ikut...
ape lagi ank2 sedara aku la..
alhamdulillah..ALLAH makbulkan permintaan kami..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
bermula dr ari ni..
5 januari 2011
kami hanye tggl 26 ari tuk di ijab kabulkan..
persiapan takat ni...
allahamdulillah..
evrything went smoothly..
moga ALLAH permudahkan urusan kami..
kejab je mase berlalu..
dan xlame lg aku pun dah nk grade..
dan bekjerja..le lah bantu die...
aim kami pas ni bukak lg pernigaan...
moga MSR KOPI HOUSE
akan jd kenyataan..
InsyaALLAH..
-----------------------------------------------------------------
bila teringt tntg mase lalu..
bnyak tol kngan..dan halangn...
mgkin kami tempuhi mase ssah bersame2 mmbawa kpd kekalnya hubungn ni..
dan...
yang pentg..doa...
doa dan restu family...
die berjaya ambik ati family aku..
dan aku xsusah tuk masuk lam family die coz aku dah dterima dgn tangn terbuka..
alhamdulillah...
-------------------------------------------------------------------------
AKAN KU ABADIKAN CINTA INI SELAMANYA..
AKN KU HADIAHKAN MU CAHAYA MATA..
TANDA CINTA KU PADAMU...
MOGA HUBUNGN INI..
DIIRINGI DGN KENERKATAN DARINYA..
SUPAYA CINTA INI SAMPAI KE SYURGA
-------------------
waallahualam...





No comments:

Post a Comment