Friday, January 7, 2011

lOnG JoUrNeY wIf My LuV~~@





HAI..HAI..HAI,...
ayyak..manyak soryy..
ASSALAMUALAIKUM...
anybody home......

setelah penat ...termenung lam LRT..kebas punggng tggu bas 2 jam kat kelana jaya..
akhirya smpai jgk kat bilik tercinta ni..
ade bau wangi x...
i baru mandi tau...hik2

uiiii..bnyak tol pegalamn ari ni...
tulah ..pakat redah je..
konon nk kluar enjoy..
nah mik kau..
dapat penat...
btway..enjoy la jgk sampai beratus duit habis...:)
.............................................................................................................................................

mlm ni nk cite cikit pnglamn aku spnjg ari ni...
dah 2 mnggu aku duk melangok kat bilik ni..
g kelas..blik kelas...
ptg smalam rumite tercinta pulang ke sarang...hik3
so ape lagi aku...
lam otak ni..berpusing2 cari destinasi nk prabiskan duit..
last2.....
ktorng paln la nk g 1 utama..kat damansara tu..
xkan xtau kan..korg mesti lg xpert kot...
...............................................................................................................................
yg jadi masalahnya...ktrng xtau nk nek public g sane....
ade lah sehari b4 tu aku tanye kat junior aku...
yuyu(bkn name sbnr)....dia ckp...
mik lrt putra ke kelana jaya..
then mik u88..
terus jumpe bus stop kt klana jaye..
then jalan la cikit....
hahahahhahahahahhahha
..........................................................................................................................
pagi td..tanpa gps..n ilmu yg dbekalkan oleh adik yuyu...
kami berjoli n bersemngt nk g coping kat tmpat baru..
dah bosan asyik2 jj n sogo..ts ..bosan daaa...
ari ni bg kaye kat 1 utama plak...
..........................................................................................
aku ni mmng la ade sbb nk coping...hik2
t kan nk duk dgn suami..mesti beli baju baru bnyak2..
bio la muka xcantik pom..pakai bj cantik...cantik la jgk 10cen...kui3
..................................................................................................
yg mnjadi critanya kat cini...
dah la naik lrt dr putra...
stesen pertama till kelana jaya stesen terakhir...
dgn buhsannya ..nasib baik smooth je jaln xjem..kui3..
n nasib baik 24 stesen tu charge hanya rm 2.50..
kira ok la..dr naik kretakan..
minyak lg...sewa lg...hik2
agk 45 minit jgk la perjalnn ktrg....
dah pom sampai kat stesen terakhir.....
.......................................................................................................
sampai je sane ..first thing yg aku buat....
beli swiss role cake...
lapar nk mati...
nk termuntah perut masuk angin....hik2
then tggu bas la plak...
cari jgk la bas u88..upe2nya bas u89..
bro yg jage kat kaunter tu ckp..bas ni baru je jln...
maksudnya aku kenalah tggu lg sejam setengh...
haiiyakkkk.nasib baik swiss role td dah masuk peyutt ni..
kalo x..mau tumbuh taring aku...
.............................................................................................
sanggup ke tggu sejam stengah ni??????
bak kate dayah a.k.a rumiteku...
tggulaaa..dah alang2...
so aku pom tggu lah...
mcm2 crita ktrg duk nymbng...
aku cita sal ank buah aku..
dayah plak cita ank buah die...
'xhabis cita tu kuoo lg topic sal solat jumaat..
coz kat ct dah jam 12.30..
ade lg bdk2 laki duk hsap rokok kt ct..isk2
................................................................................................
tgk jam kat tangn dah jam 1 tghr...
ok..jab lg sampai la....
tggu punya tggu x......................................sampai2 jgk..uhuks.
aku dah panas ati...cair mekup..huhuhu
pastu dayah pom dah xduk diam..
tgk aku resah kot..cian die...
last2 ktrg g gak kat teksi...
padahal mase turun dr stesen tu wat muka sombong je kat abg teksi tu..hihi
....................................................................................................................
naikla teksi...murah jerk...rm 10.50..
lam 15 minit gak kot....
dah sampai 1 utama...
uiiiiiiii
seronok...
td cam nk patah blik uia je..hahah nasb baik ktrg ni suka explorace..hik3
sampai2 jer...
terus cari mcD....
lapo kot...hahahah

best sangt berprosperity ngn rumite ku tersyg...
ehem2..ni lah rumite sy yg cun..still sngle..bakl cikgu ni..


lepas je makn.....
ape lg..g rompak bank r ...
yg perihal rompak bank ni pom satu hal...
dah tgk peta kat mane atm...
tp still sesat..haha
yg lawaknya...
tanya la kat pmpuan tu..chinese...
terpinga2 bila aku tanya...
"sis tumpng tanya..atm kat mane ye"
patotla terpinga..xpaham bahasa melayu..kui3

i speaking kang tubik tranung plokkkkkk..hahh

last2 depan tuuu je pom atm..hahahahahah
...........................................................................................................................
bila dah kaye romapak bank....
ape lg...sengih sampai ke telingala..
hahahhaaahahhha
last2 masuk jj gak..hahahahahha
bg kaye kat jj jugakkkkkk....
nk beli bj lain..
paham2 jelah...
baju seme cam artis....mahalll...
mane layak org cam aku ni nak pakai.....
cuma bju2 blaous kat jj tu jela yg seswai..huhuhuhu
banyak jgk la shopiing...
tp xpela..beli bj baru tuk pakai depan suami..
mahal pom xpe..bak kate dayah..
tp baju yg aku beli ade la ala2 mnggoda cikit..haha
yelah...xpe ..kan nk pakai depan suami...
mestilah yg cekci mekciiii..
biolah aku ni xseksi pom....
ade lah tu tempat cekciii..hahahha..gatai.

dah2..habis pasal ni
....................................................................................................
pas kuo dr jj...
ktrang msuk grdian...
nak beli brg2 mekup cikit....
bukan aku..tp cik dayah yg dah cun ni..
xpelah..beberape bulan lg nk jd cikgu...
xsalah cantik2 waktu mngajor t kan...
......
dayah nk try produk br...
tp aku xtau nk sggest pe...
kulit die ok...xde masah...
tp atleast nk la guna yg satu set.....

secare kbtulan...
adelah pmpuan tu...lam grdian ni...
pakai bj cam doc..jket putih tuu...bg aku pmplet..
aku ckp r kat die...
"my frend want to use facial product...."
last2 dtariknya tngn dayah...
terpinga2 lah kawn ni..hahaha
muka nk nagis pom ade..nk tergelaka aku...

die ckp.."she shy..don't shy2..
ape x shy mek weii seme org lam grdian tu tgk..
jom kita tgk ape yg die buat kat dayah...


ni lah yg dbuatnya kat muka dayah....
...............................................
......................................a
ni satu lg die buatt..
ingt ke die nk cek jenis kulit ke hape...
rupanya nk apply produk dorg kat dayah..
hahahahahahhahahhahahaha
dayah jd bahan ujikaji arini..
nasib baik aku terlepas..
product ni clinical punya product dr Italy
drpd olive oil....
tp hampeh...mahal kot..
satu brg lam rm 150...satu je..bkn satu set......
aku paki safi je..xhabis rm50 satu set...huhuhuhu..

tp pas cuci..sapu toner..pakai mask n finally apply craem mstrzer..
dayah cakap best...
xtau lah best ape..
ntah2 syok kot org duk main muka..
maklomlah..ngh letih..
tp cun la dayah pas pakai ni..
muka nmpak licin...
ok gak ...
tp bg aku mahal laaa..
dr pakai yg mahal tang muka yg dah cun..
baik la beli brg kshtan dalamn..
kan3.......
tp xsalah kalo nk labur duit dulu..cantik tu kmudian...

.......................................................................................................................................................................
jam pom dah lam kol 7 ptg..
ape lg kami nk blik daah..
tp xtau nk blik naik pe...
last 2 nk la tanya
bak kate org..malu bertanye sesat jaln..
tp kalo dah tanye bangla xpaham..
hahahhaha
tanya mat bangla..mane nk paham..
adush..silap org daaa....

kami mik lg teksi...
kali ni ke stesen taman bahgia...
kena cas mahal...padahal stesen tu lg dekat kot..
ape xnya..teksi pakai meter mase..huhuhu

...........................................................................................
mik lrt ke putra.....
sampai terlelap aku...
letih...
22 stesen..jauh gak..
sempat tido...hihihi...
............................................................................................................
bestla kuoo arini..
macm pnglamn n knangn ngn org yg tersyg..
tp aku xdpt beli tuuuuu...
perfume kat body shop...
huhuhuhu...
tetiba plak dayah ckp..
"alaaaa..t blik kg, mintak ngn sabri""
gud idea tuuu..
lupa plk kat trg pom ade body shop..
t aku paw la tunang aku..
yg ensem manis.macho...baik niiiii..
rindu bie sngt2...huhuhu(koyal)


xpela ...paw pom..duti die xhabis..
ala...perfume..tuk die jagk...
i wangi die suke..
i mucuk pom i yg suker jgks..kui3

dahlah..
penat dah keyboard ni...

moral of da story...
sesatlah ngn org tersyg..
ianya akn bawe 1001 kenangn...
pd NUR HIDAYAH YAHYA..
akn ku abadikan knagn 2 tahun ni..
bnyak yg kita kgsi..
kau lah teman..kawan..rumit n juga selaku kaunselor aku..
adenya ko..adelah satu sbb hdopku ceria di bumI uia ni..
aku sayag ko..aku cintaaa sabri..hik3......
hahahha

WASSALAM,,,



No comments:

Post a Comment