Saturday, January 22, 2011

DuGaAn2..

AssAlAmUaLAiKuM..
 benarlah kate org kan.....
dugaan nk kawen ni...
mcm2....
................................................................................................
tp aku xsure seme org yg nk kawen lalui ni ke x..
yg aku tau...
aku pom rase pelik dgn perubahan hormon aku..
bkn aku je yg perasan.. 
tunang aku pom same..
sampaikan die tegur perubahan pade sikap aku...
......................................................................................
entahla..
akhir2 ni asyik nak marah je...
pastu plak rase sedih tiba2....
rase takot kdg2 tu......
rase bimbang...
perasaan dah bercampur gaul dah...
then ..mula lah..bad mood..
asyik marah2..
yang jadi mangsanya..
tunang aku lah...
kesian die...
........................................................................................
sampaikan satu malm tu..
tunang aku nasihatkan aku..
suh aku bace buku cri ilmu  ...
blaja tntg umah tgge ..
blaja jaga hati suami...
tiba2 aku terkedu bila die suh aku cam tu..
"blaja tuk jaga hati suami"
aku sedeh sangt..
tp aku akui mmng aku bnyak kasar ngn dia..
dr segi percakapn n sebgainya...
kakak2 aku pom slalu pesan...
kate dorang..

"mase bercinta bleh la kasar2"
"t dah kawen kena patuh ckp suami"

betol sngt ape yg dorg pesan....
sbb aku terbaca satu article..
info tntg nape ramai wanita yg masuk neraka..
salah satu nya xjaga hati suami...
YA ALLAH...
baruku tahu...hal ni bkn hal main2...
........................................................................................

tunang aku jgak ade cakap...
die paham perasaan n mood aku sjak akhir2 ni..
die pesan jgn ikutkan ati sngt...
dan die jgk cakap...
ape yg aku lalui ni adalh mainan syaitan..
yg mnghasut ummat islam yg nk mndrkan umah tgga..
mcm2 syaitan ni bisik lam ati..
supaye ape????
supaye kita batalkan niat nk drikn umah tgga...
dtgkn perasaan takut..
menyesal...
xpuas bujang...
mcm2 lah..
sampaikan kita pom cam xdpt nk tetapkan pendirian...


subhanALLAH..
begitu halus mainan iblis laknatullah..

sbb itulah ...
dlam hati kena slalu beristighfar...
moga jauh dr bisikan2 keji..
yg boleh merosakkan mood kita..

sbenarnya bukan aku saje yg lalui seme ni..
tunang aku pom same...
die dah 2 mnggu demam..
batuk2..muntah2...
dan satu ari..
adelah sorang hamba ALLAH ni..
cakap kat die..
itu adalh perkara bese...
aku harap die cepat sembuh...
.......................................................................
dan aku pula...
bila dah realise sal perkara ni...
aku kuatkan hati...
tambahkan amalan2 sunat...
amlkan ayat2 pendinding diri...
pasang surah al baqarah sepanjang ...
dan aku sedikit tenang...
.......................................................................
aku mula pk ape niat sebenar tuk drkan umah tgga..
aku sedar...semnggu dua ni bnyk aku pk benda yg xwajib..
sbb tu kot fikiran jd celaru....
bnyak pk hal selepas kawen..
padahal akad pom belom..
huhuhhuuhuhuuhuh

entah la.....
impian menguasai minda...
sbb tu lah benda yg ringn jadi berat...
pastu serabut..bawk ke bad mood..huhuhu
..........................................................................
Allah..
pandulah kami ke jalan yg benar...
kami bersyukur atas segalanya..
jadikan aku hamba yg taat padaMU..
 jadikan aku isteri yg baik kpd suami..
menantu dan ipar yg baik...
tabahkan hati bakal suami ku dgn kerenahku ini...
jadikan die seorg suami yg taat padamu...
murahkan rezki kami Ya Rabb..
permudahkan niat suci kami....
jgn biarkan kami hanyut dan mudah melatah dgn dugaanMU..
YA RABB YA RABB YA RABB
FASTAJIB DOA' ANA..
...............................................................................





No comments:

Post a Comment